أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة

بواسطة: كُتاب بيت العز - آخر تحديث: 5 نوفمبر 2023
أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة



البارت 10 بعنوان #اشياء_غريبة

تصدم عندما تجد نفس الشئ على ملابسها الخاصه بالمستشفى

نور بتوتر: دم

تحاول ترك خوفها وطرده من داخلها وتقنع نفسها بانه اكيد سقط من احد مجروح وتاخذ طقم نظيف وترتديه وتذهب للعمل


تدخل جنات لشادى وتجدوا يرتيب الادويه فالثلاجه وعلى ملامحه الغضب

جنات بدلع : شادى

شادى : نعم

جنات : مالك ياقلبى

يستغرب من حديثها معه : مفيش

جنات: اه انت زعلان على حبيبه القلب

شادى: مالكيش دعوة …انت عايزة حاجه

جنات : يعنى هى سابتك وشافت غيرك وانت مصر على نفس الحب اللى باعك بيعيه

شادى : اطلعى برا

جنات: ماشى بس هجيلك تانى

تخرج بعد ان حركت غضبه عليها


تقف نور مع الدكتورة فغرفه العمليات تساعده وبعد ان انتهت خرجت وذهبت لتغير ملابسها وتترك المستشفى ولكن تجد على شنطتها عروسه صغيرة ودماء على رقبتها تفزع وترجع للخلف بخوف ولم تفهم ما يحدث معاها
تغير ملابسها وتخرج من الغرفه

ندى: راحه فين

نور بارتباك وقلق: ماشيه خلصت شغلى

ندى: والله وهتروحى فين

نور : على بيتى

ندى : فين ده بقا عشان عايزة اجى ازورك

نور : هقولك بعدين سلام

تتركوها وتخرج تركض بسرعه تركب تاكسى وتذهب له الشركه تصل للشركه وتجدها شركه فخامه جدا من الخارج مصنوعه بالزجاج ودرجات سلم رخام وحراسه امن كبيرة تدخل

نور: لو سمحت مكتب استاذ مالك فين

رجل الامن: فوق الدور 3 على ايدك اليمين

نور : شكرا

تركب المصعد وتصعد تمشى لليمين تجد مكتب السكرتيرة

نور: ممكن اقابل استاذ مالك

تنظر السكرتيرة لها وتلاحظ ان نور يبدو عليها انها ليست من الاغنياء

السكرتيرة : فى معاد

نور : لا

السكرتيرة: اسفه مستر مالك مش موجود

نور : نعم

السكرتيرة : بقولك مش موجود واتفضلى مع السلامه ولا تحبى اندهلك الامن

تتحرك نور من امام مكتبها وتسمع نور كلامها

السكرتيرة : معرفش مستر مالك بيجيب منين الاشكال الزباله دى

تصمت نور وتتجمع الدموع فى عيونها تخرج هاتفها وتتصل بيه


يجلس فى مكتبه يرجع ملفات ويمضى على اوراق كثير ويتابع صفقات على اللاب يقطع صوت الهاتف ينظر ليرى اسمها او بمعنى ادق لقبها الذى اعطيه لها #اميرتى

مالك بسعادة: الو

نور بصوت يظهر بيه حزن: انت فين

مالك: مالك يانور انتى كويسه انا فالشركه

نور: طب انا برا والسكرتيرة مش عايزة تدخلنى

مالك بصدمه : ايه طيب استنى متتحركيش

يغلق الخط ويخرج لها بنفس ويسمع حديث السكرتيرة لها ليغضب

السكرتيرة: انا مش قولتلك مش موجود ولا انتى حابه الامن يرموكى برا رميت الكلاب

وقبل ان تنطق نور ينطق هو

مالك بغضب وعصبيه : حنان

تنظر السكرتيرة له وتفزع من غضبه: مستر مالك انا ….

مالك بغضب مكتوم: انتى مطرودة اطلعى برا حالا …تعالى يانور

حنان بصدمه: مستر مالك حضرتك بتقول ايه

مالك : بقول اللى سمعتى انتى ازاى تتجرأى وتكلمى خطيبتى كده احمد ربنا انى مش هأذيكى اكتر من الطرد

ياخذ نور ويدخل مكتبه ويترك حنان تبكى على وظيفتها


تدخل نور وتنظر لمكتبه الفخم مكتبه اكبر من شقتها هى وندى وواسع جدا ويوجد باب جرار خلف ترابيزة كبيرة تشبه ترابيزة المؤتمرات الوزريه

مالك: عجبك المكتب

تنظر له بملل: حلو

يرى الدموع فعيناها والقلق

مالك بحنان: مالك يانور صوتك كان باين عليك وعيناك كمان

نور بعيط : مالك انا بيحصلى حاجات غريبه

مالك باستفهام : مش فاهم

نور : انا روحت المستشفى النهاردة لاقيت دم على هدومى ووانا مروحه لاقيت دى

وتخرج له العروسه ليراها ويفهم ان والده مازال يريدها ان تعلم بحقيقته

مالك بمرح حتى لا يخفى قلقها: طيب انا هعرف مين بيلعب مع حبيبتى ومزعلها واوعدك هعاقبه جامد

ويمسك خدودها بيديه ويبتسم لها

نور بحزن: انا محدش بيلعب معايا انا محصليش كده غير لما قابلتك

مالك : اوعدك اخر مرة

نور: طب ممكن طلب

مالك : خير

نور: اروح النهارده بس والله انام عند ندى وبكرة تعال خدنى

مالك بعد تفكير : ماشى

تبتسم له من قلبها وتمسك كتفيه بيديها وترفع جسدها حتى تطول وجهه وتضع قبله على خديه

نور بسعادة: شكرا

يبتسم بسرعه لها

مالك : مبسوطه

نور : جدا انا همشى بقا

مالك: ماشى خلى السواق يوصلك عشان اطمن على حبيبتى

نور : حاضر

وتخرج من عنده بداخاها ألم ووجع لسمعها كلمه حبيبتى منه فهى لا تحبه ولا حتى تعجب بيه ولكن بداخلها سعادة لانها ستعود لبيتها ……

يجلس مالك فمكتبه يفكر بانه فعل الصح لجعلها تذهب لندى لانه لابد ان يذهب لوالده وينهى ما يفعله حتى لو اضطر للقضاء على المملكه بالكامل ……..

يتبع ……

1-رايكم فالبارت ؟؟
2-تقيمونى بكام من عشرة ؟؟
3-جزء عجبكم ؟؟
4-جزء مؤثر؟؟
5-توقعاتكم؟؟
6-مالك هيعمل ايه؟؟؟
7-نور هتعرف الحقيقه ورد فعلها ايه مع مالك ؟؟؟




33832 مشاهدة