أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة

بواسطة: كُتاب بيت العز - آخر تحديث: 5 نوفمبر 2023
أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة



البارت 7 بعنوان #حريتى_مقيدة

يفكر شادى كيف يصل لها فهى لم تكتب عنوان قصره او رقم تلفون يتبعه

ندى : هنعمل ايه

شادى : معرفش الموضوع معقد ازاى هنوصلها احنا كده عرفنا ان نور مخطوفه مش مسافر

ندى: طب نوري الصور للبوليس يمكن يعرف الرجل ده من شكله

شادى: الصور مش واضحه وشه النظارة واكله وجاى من الجنب وضهره

ندى : يعنى هنسيب نور كده مخطوفه ويعالم بقا هو بيعمل فيها ايه

شادى: لا طبعا مش هنسبها

ندى : طيب اتصرف


تجلس نور بغرفتها وهى تتذكر حديثه لها وانه يجب ان يثق بانها ستعود له حتى يتركها تذهب لصديقتها الوحيد وتمارس حياتها طبيعيه

نور لنفسها : طب مفيش مشكله انام هنا بس ارجع شغلى واشوف ندى وشادى عشان وحشونى اووى ……نور حاول تمثلى عليه انك هتسمعى كلامه وهترجعى بعد شغلك عشان تخرجى على الاقل تفكرى مع ندى هتعملى ايه

تسمع صوت تكسير زجاج فالخارج تركض خوفا من وجود اى شخص فالمكان لتذهب وتتحمى فيه تدخل غرفتها وتجده هو من يكسر الزجاج بغضب وعندما يرى الباب يفتح يعطيها ظهره حتى لا ترى ملامحه المتغيرة وتعلم انه مصاص دماء يهدى من نفسه وهى تقترب منه لتعود ملامحه الطبيعيه

نور برقه ممزوجه بخوف : مالك

لاول مرة يسمع اسمه منها بتلك الرقه تشعر بيديها على كتفه ليدير لها لتراه يبكى وبعين واحده فهذه ميزة اخر للمصاص الدماء

نور: انت كويس

مالك بصوت ممزوج بوجع : روحى على اوضتك يانور

ترى دماء تنزل من كفه وتتسلل بين يديه تسحبه من يديه وتجلسه على السرير وتحضر الاسعاف الاوليه وتسمح الدماء له وهو ينظر لها ويعتقد انها احبته اخيرا ولكن الموضوع بالنسبه لها غير ذلك فهى ممرضه وهذا واجبها تجاه اى شخص حتى عدوها وتربط يديه بالشاش وتجلس بجانبه على طرف السرير

نور : حصل ايه

مالك : مفيش

ويتذكر رساله والده له وهو يهدده بان يبعد عن تلك البشريه التى تدعى نور حتى لا يقتلها فهو يعلم بان والده دائما ينفذ ما يهدد به فوالده الان يضغط عليه بحبه الوحيد فهى اصبحت نقطه ضعفه

نور: طيب براحتك …انا …

مالك: انتى ايه

نور: انا جعانه

مالك: تحبى تاكلى برا

نور : لا

مالك: طيب ابعت اجبلك اكل

نور: لا انا هطبخ

مالك : ماشى المطبخ تحت وفيه كل حاجه

تقف وتتحرك تفتح الباب وتمسكه

نور: انت متاكد انك كويس

يبتسم لها بألم بداخله خوفا عليها

نور: تحب طيب تجى تساعدنى

مالك : ماشى

ينزل معاها وهى ترى حزنه على وجهه فمنذ ان جيت هنا وهى لم تراه مكسور هكذا وتفكر كيف تجعله يبتسم ليوافق على خروجها

نور ببراءه: تجى نعمل مسابقه

مالك: ازاى

نور : نشوف مين ينزل اسرع

وقبل ان يوافقها تركض على السلم يبتسم لانه يستطيع ان يقفز دون الاحتياج للدرجات السلم ولكن يريد ان يلعب معاها تنزل هى الاول وتقفز على الارض كالاطفال حين يفوزوا بشئ يبتسم لها

نور لنفسها : نجحت

تدخل وتطبخ معاه وهى ياكلوا سوا وتصعد لغرفتها وتفكر بان تتحدث معاه الان حتى تذهب لعملها غدا تنزل وتجده يخرج من الغرفه المغلقه فهو كان يحتاج لغذاء دماء ليروى جوعه

نور : احم مالك

يجلس على الاريكه وتقف امامه

نور : انا ينفع اطلب طلب

مالك: امرى

نور : ينفع اروح ….

مالك: انا هعيد كلامى كام مرة انا مش قولت مفيش مروح للبيت ده بيتك

نور ببراءة: انا مش عايزة اروح البيت انا عايزة اروح الشغل ولما اخلص هرجع تانى

ينظر لها بصمت تجلس بجانبه وتمسك يديه وتتؤسله ان يوافق

مالك : موافق بشرط هجى اخدك كل يوم

نور: بس صحابى هيقولوا ايه احنا نتفق على مكان تاخدنى منه

مالك : قولت من المستشفى قولهم خطيبى جوزى حبيبى صديق اى حاجه

نور : موافقه

مالك: خلاص روحى بكرة هوصلك

نور بسعادة : بجد

مالك بابتسامه: بجد

تضع قبله على خديه من سعادتها وتركض لغرفتها ليصدم من رد فعلها ويبتسم


تصل ندى للمستشفى تبحث عن شادى ولم تجده فهى اتات مبكرا


تستقيظ نور وهى سعيدة وترتدى ملابسها عبارة عن بنطلون جينز وقميص بكم اصفر وتسرح شعرها على شكل ديل حصان تخرج ولم تجده تدخل لغرفته وتجده نائم ترفع الغطاء عنه

نور : مالك يامالك اصحى هتاخر

مالك : انا صاحى يانور

نور: طيب يلا بسرعه البس

مالك : حاضر


يصل شادى ويجد جنات تقف مع ندى تستفزها بكلامها عن نور

شادى : صباح الخير

جنات: المحروسه فين بيقولوا مخطوفه

ليسمع الكل صوتها ويندهش وينظروا يجدوا واقفه مع مالك

نور: انا هخلص الساعه 9

مالك : هكون مستنيكى برا

نور : ماشى باى

مالك: خلى الفون ده معاكى عشان اطمن عليكى

نور : حاضر

وتودعه وتذهب لندى وشادى

نور بسعادة : صباح الخير

ندى بصدمه: نور انتى …

نور : هحكيلكم كل حاجه تعالوا

وياتى مالك خلفها وتسمع صوته وتتذكر شرطه

مالك : نور

نور بصدمه: ها

مالك: نسيتى الشنطه

نور بابتسامه: اه معلش من الفرحه اه ياجماعه اعرفكم مالك حبيبى..مالك دى ندى صاحبتى وده شادى صديق

وتمسك يديه

ندى بدهشه اكبر : حبيبك

شادى يصمت من الصدمه

جنات بسخريه : وانا ايه كيس جوافه

نور بعدم اهتمام : عن اذنكم عشان عندى شغل

يقف مالك وهو يلاحظ نظرات الوجع والحقد من شادى لنور ونظرات جنات الخبيثه لها
ويرحل ويتركها

ندى : حبيبك ازاى والرساله اللى كتبتيها

نور ……..

يتبع …

1-رايكم فالبارت؟؟
2-تقيمونى بكام من عشرة؟؟
3-جزء عجبكم ؟؟
4-جزء مؤثر؟؟
5-توقعاتكم ؟؟
6-ممكن نور تنكر الرساله ولا هتحكى ليهم ؟؟




33804 مشاهدة