أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة

بواسطة: كُتاب بيت العز - آخر تحديث: 5 نوفمبر 2023
أسيرة مصاص دماء بقلم نور \كاملة



#أسيرةمصاصدماء

البارت 8

نور بارتباك: ها مفيش رسايل ولا حاجه

ندى : انتى هتكدبى من اولها

نور : لا طبعا عن اذنك اشوف شغلى

وتترك ندى وجنات واقفين وتدخل للمكتب تغير ملابسها وتذهب لشغلها


يدخل مالك على والده فالقصر

مالك: انا جيتلك

والده : اهلا انا مطلبتكش

مالك : انت نفيتى من هنا وطردتنى عايز منى ايه

والده: تبعد عن البشريه

مالك : انا حره انت نفيتى عشان بحب الناس وبتعامل معاهم جاى دلوقتى بعد العقاب عايز تعاقبنى تانى

والده : عشان كده رايح تحب بشريه

مالك: انا حر

والده: انت مش بشر معندكش قلب يحب

مالك : لا عندى وبحب بيه

والده : هأذيها

مالك : متقدرش

والده : مضطرنيش اذيها بجد

مالك بغضب : لا مش هتأذيها لو أذيتها انا هأذيك انت واللى معاك لازم تفهم ان كل اللى معاك بيك متقدروش عليا عارف ليه لانهم كلهم نص بشر ونص مصاص دماء مفيش حد فيهم مولود مصاص دماء اصلى غيرى فمملكتك كلها حتى انت بتحتاج دمى عشان تفضل اقوى لو فكرت تأذينى حط فبالك ان مبقاش فى ملك ولا حتى مملكه ياحضرت الملك

ويخرج من القصر والغضب يشتعل بداخله

والدته : سيبه فحاله

والده : اسيب يعاشر بشريه يحبها

والدته : ماهو طول عمره بيحب الناس

والده: الناس اللى انا باكلها هو يحبهم

والدته : متنساش ان اى حد بيتأذي علاجه الوحيد دم مالك ابنك

والده: وده ايه علاقته بالموضوع

والدته: ماهو لما تأذي البت اللى بيحبها اللى هى ممكن تكون نقطه ضعف ابنك استحاله انه يديك دم للعلاج ومتنساش انك لازم كل شهر تاخد كوبايه دم منه عشان صحتك وعلاجك

والده: انتى بتمسكينى من ايدى اللى بتوجعنى

والدته : انا بفكرك بس انت طردته بس هو عمل باصله ويبعتلك دم لكن لو اذيت حبه مش هيكون فى اصل ابنك بطبعه بيحب الناس مابالك حبه للبت دى هيكون ايه

والده : سيبنى افكر


يجلس بسيارته ينتظر خروجها من المستشفى وهو يفكر بكلام والده وهل يستطيع ان يأذيها بالفعل
ينزل يقف بجانب سيارته ويسند ظهره عليها ووجهه مواجه للباب المستشفى تخرج مع ندى وشادى وهى تضحك بقوة تراه لتقف مكانها وتتذكر بانه يجب ان تذهب معاه لياتى بها غدا تودع ندى

نور: طب همشى انا

يراه شادى ويغضب: تمشى فين مش بيتك مع ندى

نور: لا باى

ندى: نور

تركض باتجاه

مالك : اتاخرتى ليه

نور : يدوب على مغيرت هدومى

مالك : ماشى

يلف ليفتح لها الباب وتركب ويغلق الباب يلف ليركب بجانبها وينظر لشادى ويرى جنات تقف بعيد وهى تنظر بحقد لنور يركب بجانبها ويقود

ندى: انت فاهم حاجه

شادى بغضب : لا ومش عايز افهم

ويتركها ويذهب

ندى: اكيد فى سر نور مخبيه


يقود بصمت وهى ترى قلقه يظهر على ملامحه

نور : انت كويس

مالك: اه اخبار شغلك ايه

نور: تمام

مالك : كويس

نور : ممكن تقف هنا

ينظر لها باستفهام

نور: هنجيب اكل عشان جعانه ومش قادرة اطبخ

مالك : ماشى استنى هنا

ينزل ويدخل المطعم ويحضر كفته ويخرج لم يجدها فالسيارة يعتقد بانها هربت او والده خطفها وقبل ان يتحرك يجدها تقف تنظر للنيل يضع الطعام فالسيارة ويذهب لها

نور: شكله حلو صح

مالك : اه

نور: انا لما بكون مضايقه بجى هنا

مالك : اشمعنا هنا

نور : قدامك مياه والسماء شكل النجوم والقمر حاجه حلوة

مالك : هوريك منظر اجمل من ده بكتير

نور : فين

مالك: بعدين يلا نمشى

نور : انا عايزة امشى مش اركب

مالك: البيت بعيد هتتعبى

نور : طب نقعد هنا شويه وبعدان نمشى

مالك : لا عشان تلحقى تنامى وتروحى الشغل بكرة

نور : طيب

تركب بجانبه ويعودوا للقصر تجلس تاكل وتنتهى تجده ينزل على السلم يقترب منها ويمسك معصمها

نور بخوف: ايه

مالك : هوريكى المكان اللى قولتلك على ايه

نور: اه طيب

يسحبها معاه ويصعد يفتح باب غرفته وتصدم تقف مكان

نور : اوضتك

مالك : متخافيش

تدخل خلفه يفتح باب البلكونه يقف وينظر لها

مالك: تعالى

تدخل البلكونه وتنظر لترى شلالات وحولها ارض خضراء والسماء فوقها بنجومها والقمر

نور: ايه ده

مالك: اتفرجى بقا عليه مع الشروق او الغروب

نور: ده جميل

مالك : مش قولتلك هيعج……..

يصمت حين يشعر بوجود مصاص دماء اخرى داخل القصر هل والده بالفعل سيرسل من يأذيها بداخل قصره لما دائما والده يريدها ان تعلم بحقيقته قبل ان تحبه …………..




32188 مشاهدة